Instagram – potężna platforma nie tylko do udostępniania zdjęć
2 min readInstagram to potęga, ale co to jest Instagram? To jedna z największych sieci społecznościowych na świecie od czasu przejęcia go przez Facebooka. Pierwotnie założona jako platforma do udostępniania zdjęć, obecnie posiada wiele funkcji. Z każdym dniem przybywa użytkowników. Jest popularny szczególnie wśród młodych użytkowników.
Instagram co to? Nazwa i symbol sieci społecznościowej
Na początku obrazy były nadal kwadratowe, oparte na słynnych aparatach Kodak Instamatic i Polaroid. Stare logo było również wyraźnie rozpoznawalne jako aparat. Nazwa „Instagram” również pochodzi od „natychmiastowych” aparatów.Od 2016 roku platforma wkroczyła na nowy poziom dzięki nowej, mocno stylizowanej ikonie. A funkcje wykraczają teraz daleko poza funkcje zwykłej platformy fotograficznej. „Insta” jest najbardziej znany ze swoich „story”: krótkich, przypominających pamiętniki fotorelacji, które znikają po 24 godzinach.
Instagram co to jest story?
Ta funkcja umożliwia użytkownikom przekazywanie wrażeń z ich codziennego życia bez większego wysiłku. Jak sama nazwa wskazuje, historia na Instagramie to rodzaj mini-historii, która jest tworzona ze zdjęć, filmów lub bumerangów (krótkich sekwencji wideo, które odtwarzają się w tę i z powrotem).
Ponieważ historie są usuwane, ich jakość nie musi być najlepsza.
Instagram co to jest i co należy o nim wiedzieć?
Kiedy już wiemy, co to jest instagram, dobrze poznać trochę statystyk związanych z platformą. Pozwoli to uświadomić sobie, jaka to potęga. Na początku 2019 roku platforma przekroczyła miliard użytkowników miesięcznie. To sprawia, że jest czwartą co do wielkości siecią społecznościową na świecie, po Facebooku, YouTube i WhatsApp.Gigant branżowy Facebook nadal ma wyraźną przewagę z ponad 2,271 miliardami użytkowników miesięcznie – ale Instagram nadrabia zaległości, zwłaszcza wśród młodszych użytkowników. 71 procent wszystkich użytkowników ma mniej niż 35 lat. Dla porównania, na Facebooku ta grupa stanowi tylko 45 procent wszystkich członków.
Instagram i Facebook – jak „Insta” stał się potęgą i został kupiony przez Marka Zuckerberga
Mając pojęcie, co to Instagram i jaki ma zasięg, warto poznać kilka faktów.
Facebook nie musi zbytnio przejmować się konkurencją ze strony Instagrama. W 2012 roku założyciel Facebooka, Marc Zuckerberg, kupił Instagram. Dlatego można na niego zalogować się również za pomocą Facebooka. Obie firmy mają siedzibę w Menlo Park w Kalifornii.Instagram został założony dwa lata wcześniej przez dwóch programistów – Kevina Systroma i Mike’a Kriegera jako platforma do udostępniania zdjęć. W sumie nie było to nic specjalnego – Flickr i Photobucket oferowały już podobne funkcje.Ale Instagram od początku był bardzo popularny. Cena zakupu w wysokości miliarda dolarów znacznie przewyższyła zatem cenę konkurencji. Flickr zmienił właściciela za 30 milionów dolarów, a Photobucket za 300 milionów dolarów.