31 stycznia, 2025

Laboratioriainnowacji.pl

Najnowsze ciekawostki technologiczne

Instagram – potężna platforma nie tylko do udostępniania zdjęć

2 min read
Podziel się

Instagram to potęga, ale co to jest Instagram? To jedna z największych sieci społecznościowych na świecie od czasu przejęcia go przez Facebooka. Pierwotnie założona jako platforma do udostępniania zdjęć, obecnie posiada wiele funkcji. Z każdym dniem przybywa użytkowników. Jest popularny szczególnie wśród młodych użytkowników.

Instagram co to? Nazwa i symbol sieci społecznościowej

Na początku obrazy były nadal kwadratowe, oparte na słynnych aparatach Kodak Instamatic i Polaroid. Stare logo było również wyraźnie rozpoznawalne jako aparat. Nazwa „Instagram” również pochodzi od „natychmiastowych” aparatów.Od 2016 roku platforma wkroczyła na nowy poziom dzięki nowej, mocno stylizowanej ikonie. A funkcje wykraczają teraz daleko poza funkcje zwykłej platformy fotograficznej. „Insta” jest najbardziej znany ze swoich „story”: krótkich, przypominających pamiętniki fotorelacji, które znikają po 24 godzinach.

Instagram co to jest story?

Ta funkcja umożliwia użytkownikom przekazywanie wrażeń z ich codziennego życia bez większego wysiłku. Jak sama nazwa wskazuje, historia na Instagramie to rodzaj mini-historii, która jest tworzona ze zdjęć, filmów lub bumerangów (krótkich sekwencji wideo, które odtwarzają się w tę i z powrotem).

Ponieważ historie są usuwane, ich jakość nie musi być najlepsza.

Instagram co to jest i co należy o nim wiedzieć?

Kiedy już wiemy, co to jest instagram, dobrze poznać trochę statystyk związanych z platformą. Pozwoli to uświadomić sobie, jaka to potęga. Na początku 2019 roku platforma przekroczyła miliard użytkowników miesięcznie. To sprawia, że ​​jest czwartą co do wielkości siecią społecznościową na świecie, po Facebooku, YouTube i WhatsApp.Gigant branżowy Facebook nadal ma wyraźną przewagę z ponad 2,271 miliardami użytkowników miesięcznie – ale Instagram nadrabia zaległości, zwłaszcza wśród młodszych użytkowników. 71 procent wszystkich użytkowników ma mniej niż 35 lat. Dla porównania, na Facebooku ta grupa stanowi tylko 45 procent wszystkich członków.

Instagram i Facebook – jak „Insta” stał się potęgą i został kupiony przez Marka Zuckerberga

Mając pojęcie, co to Instagram i jaki ma zasięg, warto poznać kilka faktów.

Facebook nie musi zbytnio przejmować się konkurencją ze strony Instagrama. W 2012 roku założyciel Facebooka, Marc Zuckerberg, kupił Instagram. Dlatego można na niego zalogować się również za pomocą Facebooka. Obie firmy mają siedzibę w Menlo Park w Kalifornii.Instagram został założony dwa lata wcześniej przez dwóch programistów – Kevina Systroma i Mike’a Kriegera jako platforma do udostępniania zdjęć. W sumie nie było to nic specjalnego – Flickr i Photobucket oferowały już podobne funkcje.Ale Instagram od początku był bardzo popularny. Cena zakupu w wysokości miliarda dolarów znacznie przewyższyła zatem cenę konkurencji. Flickr zmienił właściciela za 30 milionów dolarów, a Photobucket za 300 milionów dolarów.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.