31 stycznia, 2025

Laboratioriainnowacji.pl

Najnowsze ciekawostki technologiczne

Strategia marketingowa firmy

2 min read
Podziel się

Każda firma, która nastawia się na zwiększanie udziałów w rynku, wzrost sprzedaży i rozpoznawalności marki musi zbudować strategię marketingową, nie tylko na okres nadchodzącego roku, ale również w perspektywie długoterminowej. Strategia marketingowa to fundament budowania marki i rozwoju przedsiębiorstwa.

Z czego składa się strategia marketingowa?

Strategia marketingowa to zespół działań i aktywności mających na celu wzrost sprzedaży produktów lub usług, budowanie świadomości marki, zwiększanie jej rozpoznawalności i dążenie do systematycznego zwiększania udziałów rynkowych.

Strategia marketingowa firmy będzie różnić się w zależności od branży oraz rodzaju działalności gospodarczej. Można jednak bez trudu wyróżnić kilka wspólnych aktywności, które są uniwersalne w całym procesie budowania wizerunku firmy. Należą do nich: kampanie reklamowe w internecie (jako głównym nośniku informacji), reklama typu outdoor – czyli duże banery lub bilbordy, których zadaniem jest przykuwanie uwagi klientów i kojarzenia określonego produktu z marką czy reklamę prasową.

Aktywność w sieci

Obecnie strategia marketingowa przeciętnego przedsiębiorstwa w znacznej mierze przeniosła się do sieci, ponieważ to właśnie tam jest największa aktywność konsumentów. Rekordy popularności i efektywności biją reklamy w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, Twitter czy Linkedin). Obecnie warto prowadzić fanpage i śledzić jego zasięgi, aby właśnie tam komunikować benefity swoich topowych produktów czy usług.

Poza mediami społecznościowym bardzo skuteczna jest reklama na stronach informacyjnych, które bardzo chętnie odwiedzane są przez konsumentów. Warto zainwestować środki finansowe, które pozwolą zaistnieć z reklamą naszego produktu na znanej stronie.

Kto sprawuje nadzór nad strategią marketingową?

Zbudowanie strategii marketingowej firmy to nie jest zadanie dla jednej osoby. Do tego, by była ona skuteczna i efektywna należy skonsolidować działania działu marketingu i sprzedaży. Zespół pracujący nad strategią marketingową powinien skorelować wszystkie działania i aktywności z planowanym budżetem sprzedaży w określonych grupach asortymentowych.

Strategia marketingowa firmy powinna być przemyślana, dostosowana do realiów rynkowych i mocno powiązana z budżetem. Wszystkie działania powinny być zaplanowane z odpowiednim wyprzedzeniem i być odpowiednio celowane.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.